środa, 22 lutego 2012

Naleśniki z puszystym twarożkiem, brzoskwiniami i polewą czekoladową

Jak tylko się obudziłam, od razu wiedziałam na co mam ochotę dziś na obiad. Przyznaję bez bicia, że pomysł zaczerpnęłam od mojej bliskiej koleżanki Ewy D., która jakiś czas temu opowiedziała mi co przyrządziła pysznego w kuchni. Już wtedy ślinka mi ciekła na samą myśl o tym... A mowa tu o naleśnikach
z puszystym twarogowym nadzieniem, z dodatkiem owoców
i polanych rozpuszczoną czekoladą! Ewa, jako wierna fanka ananasów, wkroiła do właśnie je do nadzienia, a do ciasta naleśnikowego, przed usmażeniem, dodała plasterki bananów (szczerze polecam połączenie wszelkiego ciasta z bananami i czekoladą!)

Ja proponuję równie pyszną, uproszczoną wersję bez bananów, w której ananasa zastąpiłam brzoskwiniami.


Ciasto naleśnikowe: (na ok.6-7 naleśników) ( w wykonaniu mojego naleśnikowego mistrza - Marcina;)
2 jajka
5 łyżek mąki
125 ml mleka
125 ml gazowanej wody (lub zwykłej)
2 łyżki oleju
szczypta soli

nadzienie:
twaróg półtłusty z Lidla ( 200g Pilos)
dwie łyżki śmietany 18%
cukier wg uznania ( ja zastosowałam brązowy)
dwie połówki brzoskwini z puszki
polewa czekoladowa:
1/3 tabliczki gorzkiej czekolady
2-3 łyżki mleka


wykonanie:
Wymieszać wszystkie składniki na nadzienie oprócz brzoskwiń, zmielić  za pomocą miksera (ja wykorzystałam taką pojedynczą dokręcaną końcówkę z śmigłem), na gładką masę. Wkroić brzoskwinie i wymieszać łyżką.


Usmażyć placki naleśnikowe i nakładać nadzienie, zwijać ruloniki i polać polewą. Czekoladę rozpuszczam w ten sposób, że gotuję w rondelku wodę, podczas wrzenia wkładam do wody miskę z czekoladą i mlekiem, w miarę rozpuszczania mieszam na jednolitą masę.



Życzę smacznego! :)




1 komentarze:

  1. Ale pyszności! Widzę, Basiu, że sobie dogadzasz na tym L4:) A my pracujemy.... Smacznego i czekam na kolejne przepisy

    OdpowiedzUsuń