czwartek, 1 marca 2012

ciasto z jabłkami i cynamonem

Od dziecka jestem fanką wszystkich wypieków z jabłkami i cynamonem ;) A kilka dni temu dostałam od mojej siostry Marzeny bardzo fajny przepis na szybkie i smaczne ciasto
z jabłkami! Mojej siostrze ciasto to urosło piękne i wysokie, moje wyszło nieco mniejsze, ale nie wiem czy to wina kilku moich drobnych modyfikacji, czy też piekarnika bez termoobiegu;) W każdym razie wyszło bardzo dobre, (miałam kilku doświadczonych degustatorów;) ) i świetnie się nadaje na drugie śniadanie, albo słodki dodatek do popołudniowej kawy:) 
Zatem do dzieła!

Składniki:
4-5 jabłuszek
cynamon
1 i ćwierć szklanki mąki
3 jajka
pół szklanki cukru białego ( ja dałam brązowy)
pół łyżeczki proszku do pieczenia
opakowanie cukru waniliowego ( ze względu na brak asortymentu dałam cukier puder ;) )

Wykonanie:


Jabłka obrać i pokroić na małe kawałki, posypać je cynamonem (najlepiej wymieszać łapką, żeby całe pokryły się cynamonem), po czym wrzucić do wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą, lub mąką, tortownicy.



 
Utrzeć cukier z jajami, następnie dodać proszek do pieczenia, cukier waniliowy, mąkę i stopniowo ucierać.
Zalać  przygotowaną masą jabłka. Włożyć do nagrzanego na 180 st. piekarnika i piec ok. 40 minut i rozkoszować się zapachem pieczonych jabłek z cynamonem w całym domu;)






Smacznego!

P.S. Spełnienia marzeń dla mojej kochanej siostry! Dziś obchodzi kolejne urodziny i z tej okazji życzę jej słodkiego i pysznego życia :):*

24 komentarze:

  1. Ciągle wracam do tego przepisu, dziś też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie mi miło :) życzę smacznego :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Super ciasto !!!! Bardzo smaczne !!!! Polecam wszystkim !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :):) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Mogą być słodkie jabłka?

    OdpowiedzUsuń
  4. a tłuszczu pani nie daje??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie daję :) Taki to nietypowy przepis :)

      Usuń
  5. cisto jest przepyszne!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. moje ciacho wlasnie w piekarniku, jeszcze niecale pol godziny i wyciagam! :) w kuchni unosza sie juz nieziemskie zapachy jablek i cynamonu... :) <3 mam nadzieje ze bedzie pysznieeee :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakować! Czekam z niecierpliwością na opinie ;) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Wyszło przepyszne !!!! polecam każdemu !!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! :):) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Przepis bardzo prosty.Ciasto przepyszne!!!!Gdy tylko mam wolną chwilę zabieram się za pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A CYNAMON MUSI BYĆ?

    OdpowiedzUsuń
  10. jabłka muszą być całe czy mogą być smażone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie robiłam ze smażonymi, więc ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie, ale obawiam się, że ze smażonymi jabłkami konsystencja może być całkiem inna...

      Usuń
  11. Jako laik w pieczeniu ciast, ze względu na łatwy przepis spróbowałem je upiec. O dziwo (mając na uwadze moje doświadczenie - a raczej jego brak) wyszło piękne i smaczne. Teraz chwalę się, że umiem piec ciasta :). Przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wogóle mi nie wyrosło :(

    OdpowiedzUsuń
  13. ja już od dawna piekę ten placek i mi smakuje

    OdpowiedzUsuń
  14. przepyszne ciasto,cały czas do niego wracam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo nie dośc że łatwe to jeszcze dietetyczne (cała masa jabłek i bez tłuszczu) To lubię! Lecę robić :o)

    OdpowiedzUsuń