wtorek, 19 czerwca 2012

Grillowane szaszłyki

Chyba nie znam osoby, która nie lubi potraw z grilla ;) U mnie na pierwszym miejscu  ex aequo są karkówka oraz szaszłyki, które mam przyjemność zaprezentować w dzisiejszym wpisie ;) Proponuję jakie produkty i dodatki zestawić by w efekcie otrzymać powalający smak grillowanego szaszłyka. Idealne, na wieczór, zwłaszcza dzień przed egzaminem ;)



  
Składniki:

  • 1 papryka
  • 1 duża cebula
  • 1 duże jabłko
  • 500 g gulaszowego mięsa wieprzowego (Lidl)
  • słodka papryka w proszku
  • oregano
3 łyżki oleju

dip czosnkowy:
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki majonezu
  • 4 łyżki śmietany
  • oregano
  • sól

Wykonanie:
 Mięso należy wcześniej zamarynować w przyprawach i oleju (minimum 3 h), ja zastosowałam paprykę oraz oregano, ale istnieje tu pełna dowolność przypraw jakie można wykorzystać. Następnie nabijamy na patyczki drewniane kawałki mięsa, jabłek, cebuli oraz papryki no i grillujemy ;) Jako dodatek proponuję dip czosnkowy przygotowany z wyżej wymienionych składników, gdzie czosnek jest obrany, przeciśnięty przez praskę, lub pokrojony, (jak u mnie), w kostkę. Jako, że do grilla zawsze musi być obecne pieczywko, ja proponuję pełnoziarnisty chlebek grillowany z pokrojonym w plastry serem pleśniowym (tutaj Gorgonzola). Po prostu palce lizać!

Smacznego :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz