wtorek, 23 października 2012

Tagliatelle z sosem pomidorowym, kurczakiem i serem Camembert

Gdyby ktoś spytał mnie o ulubione danie bez wahania powiedziałabym, że makaron! Byleby był smaczny sos i już się rozpływam :) A nie daj Boże zapiekany z pieca z dużą ilością sera, to zjem
z talerzem włącznie ;)
Dziś prezentuję makaron grube wstążki z sosem, który wyszedł mi zupełnie przez przypadek, ale był tak dobry, że muszę się z Wami tym podzielić :)

Składniki:
2 filety z kurczaka
pół puszki pomidorów bez skórki
pół krążka sera Camembert (takiego użyłam)
trzy plastry sera żółtego
3 - 4 łyżki śmietanki 30%
sól, curry, ząbek czosnku
4 łyżki oliwy
szczypta cukru

Wykonanie:

Filety z kurczaka pokroić w kostkę i zamarynować w oliwie, curry, czosnku i soli przez minimum 3h
(a najlepiej zostawić na całą noc). Po upływie tego czasu mięso podsmażyć na rozgrzanej patelni (razem z marynatą). W międzyczasie zmiksować pomidory na gładką masę, wlać do mięsa i dusić razem ok. 10 minut. Następnie wrzucić pokrojony ser Camebert i mieszać do rozpuszczenia uważając by nie zagotować sosu. Na koniec dodać ser żółty i doprawić solą i szczyptą cukru (lub kwasku jeśli np. pomidory okażą się bardziej słodkie niż kwaskowe). Sosem polać ugotowany wg przepisu na opakowaniu makaron tagliatelle i przyozdobić natką pietruszki :)






                                                       Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Zgłodniałam!!:))
    Zapomniałam wspomnieć, że zmiana wyglądu bloga na wielki, wielki plus!:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! O to właśnie chodziło :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż dostałam ślinotoku :) Pyszności ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń