wtorek, 13 listopada 2012

Pizzerinki

Uwielbiam pizzę! Nie znam nikogo, kto by za nią nie przepadał ;) Ostatnimi czasy stałym elementem mojego menu stały się pizzerki z najlepszej piekarni we Wrocławiu ;) Dziś naszła mnie genialna myśl, żeby zrobić własne w domu :) Oto efekty mojego pichcenia. Zaznaczam, że przy cieście pomagał mi mój osobisty specjalista od pizzy ;)

Składniki:

500g mąki
30g drożdży
łyżka cukru
pół łyżeczki soli 
ok.2 szklanki letniej wody
1/4 szklanki oleju 

ketchup (lub własny sos pomidorowy)
oregano i bazylia

Składniki na pizzerinki dobieramy wg własnego gustu :) W moim przypadku były to: pieczarki, szynka, kukurydza, papryka oraz duża ilość żółtego sera!

 

Wykonanie:

Drożdże rozpuścić w szklance letniej wody  z cukrem i solą. Dosypać mąki, zagnieść częściowo ciasto, dodać oleju oraz stopniowo podczas wyrabiania ciasta pozostałą część wody, aż stanie się ono miękkie i elastyczne. Pozostawić na 1/2 h do wyrośnięcia. Po upływie tego czasu ugnieść je ponownie i rozporcjować na 8 części.
Z każdej zrobić kulkę i rozwałkować okrągły placek. Placki układać na wysmarowanej tłuszczem blasze, posmarować ketchupem placki, posypać oregano i bazylią oraz poukładać składniki (ser na wierzch). Piec w temperaturze 200-215st przez 15 minut do uzyskania złotego koloru :)








Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. mogę poprosić na wynos?;>
    zdjęcie z serduchem w cieście-świetne!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wiedziałam, że Ci się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ι’m not thаt much оf a online гeаdeг tо be honest but your ѕitеs гeally nice, κeеp
    it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later. Cheers
    Also visit my web blog Salvage Car Auction

    OdpowiedzUsuń