niedziela, 2 grudnia 2012

Latte macchiato z miodem i cynamonem

Nie wiem czy już kiedyś miałam okazję podzielić się z Wami moją sympatią do kawy podawanej na wszelkie możliwe sposoby. Moje serce podbijają prawie wszystkie, począwszy od americany, przez latte, latte macchiato, moche, irish coffe, czy zwykłej "parzochy" z fusami ;) Jak do tej pory nie przyswajam jedynie espresso, namiętnie określanej przez wielu mianem eKspresso ;). Moim marzeniem jest posiadanie cudownego ciśnieniowego ekspresu do kawy! Na chwilę obecną muszą mi jednak wystarczyć alternatywne środki, dzięki którym mogę uzyskać zbliżony efekt ;)

Na wstępie krótkie, ale słuszne wyjaśnienie podstawowych różnic między latte i latte macchiato, które znajduje się na tej stronie

Do zrobienia latte macchiato w prosty i domowy sposób potrzebne nam będą następujące rzeczy:
spieniacz do mleka (10-15zł Media Markt)
kawiarka (20-40zł Media lub hipermarkety)
0,5L mleka (powszechnie mówią, że najlepiej 3,2% - ale przy nabraniu
wprawy 1,5 % też się świetnie spienia - jak widać na zdjęciach)
dodatki:
2 łyżki miodu
szczypta cynamonu lub kardamonu

Kawiarka składa się z kilku elementów. Do wewnętrznego sitka nakładamy trzy łyżki kawy (u mnie Tchibo family), dolny pojemnik uzupełniamy wodą i całość po skręceniu dajemy na palnik. Jak kawa już się zaparzy bierzemy się za spienianie mleka. Do tego najlepiej mieć dzbanek ze stali nierdzewnej, ale mój emaliowany, wiekowy rondel również świetnie się spisał ;) Na tej stronie znajdziecie kilka istotnych informacji w kwestii spieniania mleka, a wśród których najważniejsze jest to by go nie przegrzać! Ja zaczynam spieniać mleko w momencie gdy jest ono na granicy bardzo ciepłego ;) Każdy musi spróbować kilka razy i się przekonać ;) Następnie spienione mleko wlewamy przytrzymując łyżką pianę do szklanek (sklep Agata - 6żł sztuka), na których dno wlałam łyżeczkę miodu oraz szczyptę cynamonu. Łyżką dokładamy mleczną piankę a następnie ostrożnie wlewamy kawę. Jeśli mleko miało odpowiednią temperaturę utworzy nam się charakterystyczna warstwa kawy :)
Z reszty pianki tworzymy czapeczkę ;) I voilà!


 Pozdrowienia dla Kawoszy ;)

2 komentarze: