sobota, 22 grudnia 2012

Świąteczne przygotowania

Czy u Was również zapanowała świąteczna gorączka? Choinki już ubrane? Pierniczki kruszeją, a pod przystrojonym drzewkiem piętrzą się prezenty? W moim domu już stanęła pachnąca piernikiem
i pomarańczami choinka, a półki w lodówce uginają się od ryb, warzyw, maku i kapusty :-).
W powietrzu unosi się aromat pomarańczy z goździkowymi ćwiekami oraz zapach świeżo zaparzonej herbaty korzennej :-). Pierwsza wolna sobota, podczas której mogę posłuchać ulubionych świątecznych kawałków, poczytać książkę w blasku świec i lampek choinkowych oraz rozgrzewać się kubkiem gorącej herbaty :-). Innymi słowy ostatnie chwile relaksu przed jutrzejszym czasochłonnym przygotowywaniem pierwszych potraw wigilijnych :-)


Przy ubieraniu choinki inspirowałam się fantastycznym pomysłem mojej siostry z zeszłorocznych świąt, która wykorzystała jako ozdoby choinkowe pierniczki oraz wysuszone plastry cytrusów. Ja dodałam od siebie ulubione michałki oraz kilka bombek i ozdób jakie nagromadziłam do tej pory :-). Przepis na pierniczki znajdziecie we wcześniejszym poście. Możecie również wykorzystać barwniki spożywcze (dostępne m.in. na Allegro) przy zdobieniu ciasteczek :-).




Pod choinką udało mi się już znaleźć fantastyczne prezenty od mojego Mikołaja, który doskonale wie, jak bardzo lubię wszystkie gadżety do parzenia i picia herbaty. Udało mu się spełnić moje ciche marzenie o posiadaniu dwóch przepięknych filiżanek w maki :-)




A ciepła, pyszna herbata to nieodłączny element każdej zimy i każdych świąt. Wspaniale rozgrzewa
i świetnie smakuje, zwłaszcza gdy znajduje się w ulubionym kubku :)



A już jutro pierwsze potrawy wigilijne :) Oczywiście postaram się o jak najszybszą relację dla Was :)
Przyjemnego wieczoru!

2 komentarze:

  1. Cześć Basiu, widzę że u Ciebie świąteczne wariacje:) Pamiętaj żeby czasem również odpocząć ;)
    Pozdrawiam i do zobaczenia/ Ada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Och jakże pięknie wyszła choineczka :) brawo :)

    OdpowiedzUsuń