niedziela, 20 stycznia 2013

Puszyste muffiny waniliowe z niespodzianką

Nie wiem jak u Was, ale gdy ja zabieram się do nauki, to muszę mieć pod ręką jakiś smakołyk. Słodki lub słony, w zależności od aktualnej zachcianki. Dziś naszła mnie ochota na delikatne muffinki waniliowe. Zależało mi na przepisie, w którym upieczone muffinki są szybkie w wykonaniu, a zarazem puszyste, słodkie i cieszące oko swoim wyglądem. Wszystkie kryteria zostały spełnione, zatem przedstawiam Wam muffiny, których upieczenie zajęło mi 30 minut ;-) Przepis znaleziony na stronie Barwy Smaków


Składniki:
80 ml oleju słonecznikowego
250 g mąki pszennej
80 g cukru
30 g cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
200 ml mleka
2 jaja 
miąższ z 1 laski wanilii

Wykonanie:
W osobnej misce wymieszać wszystkie składniki suche, a w drugiej wszystkie mokre razem z miąższem waniliowym. Mokre wlać do suchych i mieszać łyżką aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Silikonowe foremki na muffiny natrzeć tłuszczem i wypełnić ciastem. Do każdej muffinki wcisnąć kawałek gorzkiej czekoladki (do części włożyłam kawałeczki wiśniowych czekoladek Sweet Obsession). Muffiny włożyć do piekarnika nagrzanego do 200st i piec przez
20 minut. Ostudzić i posypać cukrem pudrem. 


 
Smacznego! :-)

1 komentarze:

  1. przepis super :) wychodzą pyszne i mięciutkie :) pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń