niedziela, 14 kwietnia 2013

Czekolada na gorąco

Witam wszystkich Czytelników po kolejnej dwutygodniowej przerwie! Tym razem przerwa wynikająca z nagłego pogorszenia stanu zdrowia :( Jak to mawia moja mama "jak nie urok to ..." ;-) Ale już pędzę z nowymi postami i postaram się na słodko wynagrodzić zaniedbanie bloga! Na początek niezastąpiona na wszelkie smutki i zmartwienia - gorąca czekolada :-) Przyznam się bez bicia, że pojęcia nie miałam jak się ją przyrządza i gdybym wcześniej wpadła na ten przepis z pewnością uniknęłabym długotrwałych poszukiwań idealnej gorącej czekolady we wrocławskich kawiarniach. Swoją drogą najlepszą czekoladę - taką prawdziwą, gęstą i ciemną, a nie mleko z kakaem - pijam w Empik Cafe. A czekolada którą prezentuję tu, jest niemalże identyczna i bajecznie prosta w wykonaniu!

Składniki (na dwie ogromne filiżanki):
1,5-2 tabliczki gorzkiej czekolady
330 ml śmietanki 30%

To jest baza, a do tego można wykorzystać mnóstwo dodatków takich jak: szczypta imbiru, szczypta chili, "coś mocniejszego", owoce (maliny - duet doskonały!). Ja miałam ochotę na klasyczną gorzką czekoladę.
A dla prawdziwych smakoszy słodkości nie może się obejść bez ubitej śmietanowej (36%) czapeczki ;-)

Wykonanie:
Przygotowujemy łaźnię wodną (garnek z wodą a w nim rondel). Do rondla wlewamy śmietankę i kruszymy czekoladę. Włączamy palnik i rozpoczynamy "warzenie". Cały czas cierpliwie mieszamy łyżką śmietankę z rozpuszczającymi się kostkami czekolady. Nie dopuszczamy do zagotowania. W końcu po jakimś czasie płyn zacznie być coraz ciemniejszy i coraz bardziej gęsty! Ja użyłam dwie tabliczki, ale dla mnie stanowczo napój był za słodki. Musiałam złamać słodycz odrobiną mleka i wiem, że na przyszłość 1,5 tabliczki to jest max ;-) 





Przepis zaczerpnęłam z książki, o dziwo, nie kulinarnej a jednej z moich ulubionych pisarek - Katarzyny Michalak. Książka pt.:"Sklepik z Niespodzianką" to typowa lekka, kobieca literatura, przez które przypala się obiad i przegapia przystanki tramwajowe ;-) Serdecznie polecam jej twórczość wszystkim czytelniczkom:-)

0 komentarze:

Prześlij komentarz