sobota, 18 maja 2013

Tarta z rabarbarem


W końcu nadchodzi upragniony sezon na owoce :) Pewnie będzie teraz u mnie monotematycznie, ale nic na to nie poradzę, gdyż po prostu uwielbiam ciasta z owocami. Na początku minionego tygodnia królował u mnie rabarbar i renklody w postaci tarty oraz schłodzonego kompotu, dzisiaj z kolei postanowiłam wypróbować ten sam przepis, ale z jabłkami. Obydwie tarty zniknęły
w mgnieniu oka i coś czuje, że ich pieczenie stanie się dla mnie tak samo wciągające jak muffinomania :)
Najpierw przedstawiam wersję rabarbarową! (Przepis na kruchy spód zaczerpnięty od Pauliny z kotlet.tv)

Składniki:

spód:

180g mąki
100g margaryny
1 jajko
15g cukru wanilinowego
3 łyżki cukru pudru

masa:

pęk rabarbaru 
3-4 śliwki renklody
2 jajka
4 łyżki śmietany 18%
3 łyżki mąki ziemniaczanej
100g cukru

Wykonanie:

Mąkę, cukier puder "pokroić" ze schłodzonym masłem (margaryną), dodać jajko i ugnieść ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i wstawić na 30 minut do lodówki. Po upływie tego czasu ciasto rozwałkować między dwoma kawałkami folii a następnie przenieść na formę do tarty, ponakłuwać widelcem i piec pod obciążeniem (papier do pieczenia i fasola) przez 15 min w rozgrzanym do 200st piekarniku, a następnie przez 5 min bez obciążenia. W międzyczasie obrać rabarbar, pokroić w kostkę i posypać cukrem by puścił sok. Przygotować masę: jajka utrzeć z cukrem, dodać śmietanę, mąkę i wymieszać na jednolitą masę. Na podpieczony spód wysypać rabarbar (bez soku), pokrojone w kostkę śliwki i zalać masą. Piec w tych samych warunkach dalsze 30 minut. Po upieczeniu, ostudzić i posypać cukrem pudrem. Smakuje wyśmienicie z kompotem z rabarbaru.
 



Smacznego! :-)

Akcja rabarbar - IV edycja

8 komentarze:

  1. Fajnie się prezentuje ta tarta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta tarta :)
    Również parę minut temu wyjęłam moje ciasto rabarbarowe z piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) Mam jeszcze w planach klasyczne drożdżowe z rabarbarem i kruszonką

    OdpowiedzUsuń
  4. i u mnie dziś ciasto z rabarbarem :) a Twoja tarta piękna!

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha tarta:)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji!

    OdpowiedzUsuń
  6. cała przyjemność po mojej stronie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale!:) Jutro biorę się za taką,tylko z jabłkami:)

    OdpowiedzUsuń
  8. I mam pytanie czy w tej masie musi być koniecznie mąka ziemniaczana czy można użyć zwykłej?:)

    OdpowiedzUsuń