środa, 7 sierpnia 2013

Sernik z brzoskwiniami na spodzie czekoladowym

Serniki to naprawdę moje utrapienie. Ciągle szukam przepisu na idealny, puszysty sernik, który będzie rozpływał się w ustach :-) Ten jest naprawdę bliski ideału, ale myślę, że jeszcze będę szukać, póki nie upiekę tego naj! Przepis dostałam od koleżanki i przeżywałam chwile grozy, gdy sernik w trakcie pieczenia przeraźliwie urósł, spiekł swe boki, a środek dalej się trząsł ;-) Zmniejszyłam nieco temperaturę, przetrzymałam jeszcze trochę po wyłączeniu piekarnika aż całkowicie opadnie, poczekałam cierpliwie aż wystygnie i byłam bardzo zaskoczona tym, że jest upieczony i do tego smakuje tak wspaniale :-). Polecam serdecznie - gwarantuje wiele emocji ;-)

Składniki:

spód:
1 szklanka mąki pszennej
1 jajko
1 łyżka masła
3 płaskie łyżki cukru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

masa serowa:
1 kg sera (wiaderko)
1 duża kwaśna śmietana (najlepiej 18%)
6 jajek
1 szklanka cukru
1 cukier wanilinowy
1 budyń śmietankowy / waniliowy
1 łyżeczka aromatu waniliowego (nieobowiązkowo)

Wykonanie:

Zagnieść składniki na kruche ciasto (jak się nie klei - dodać odrobinę masła), zrobić kulę i włożyć do zamrażarki na 1 godzinę. 
Jajka zmiksować z cukrem i cukrem wanilinowym na gładką masę, dodawać po łyżce sera, potem śmietanę, a na końcu budyń.

Spód zetrzeć na tarce do tortownicy (śr = 26cm) wysmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką i lekko ugnieść palcami. Wlać masę serową, Na wierzch położyć pokrojone w kostkę lub plastry brzoskwinie i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st (góra-dół). Piec 50 - 60 minut w tej temperaturze, a następnie zmniejszyć temperaturę o 10 stopni i piec dalsze 10 minut na termoobiegu. Po wyłączeniu, sernik zostawić w piekarniku, aż opadnie. Następnie wystudzić na blacie. Najlepiej smakuje na drugi dzień :-)



Smacznego! :-)

6 komentarze:

  1. uwielbiam serniki! Twój wygląda zniewalająco !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smacznie wygląda :D Uwielbiam serniki i mam do nich wielką słabość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę mi powiedziec, ile to jest duza smietana ?? ile ml ??? sernik wyglada wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Duża śmietana to 400 ml :) Taki mój skrót myślowy :) Sernik dostarcza dużo wrażeń podczas pieczenia, ale wychodzi wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje serdecznie za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie dala Pani brzoskwinie swieze czy z puszki??

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykorzystałam świeże brzoskwinie. Myślę, że z puszki też mogą być, ale należy dobrze je odsączyć by zbytnio nie obciążyły ciasta :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń